|
Forum motoryzacji zabytkowej Czyli to co stare, zapomniane, ale koniecznie na kółkach
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Śro 20:26, 20 Sie 2008 Temat postu: WSK 125ccm by Ćmaga |
|
|
Witam.Zaprezentuję wam mój motor marki WSK pojemność 125ccm.Tą WSK uczę się jeździć.Ale były z nią problemy.Jak się odpaliło to nie czuła gazu i gasła.Okazało się, że była to wina magneta, które nie było dokręcone i nie miało klina.Zmieniliśmy koło zamachowe bo tamte miało rozwalony gwint, założyliśmy nowego klina, wyczyściliśmy cewkę i cały motor, przeczyściliśmy filtr powietrza, założyliśmy nową świecę, która było do komara, przeczyściliśmy kranik, 6 litrów nowej 95 z olejem do baku, przeczyściliśmy gaźnik, została założona nowa nakrętka linki do gaźnika, bo była zła trzeba było zmienić przednie koło więc na razie będzie od czwórki, dopompowaliśmy ją i teraz idzie jak burza.Siedzenie też jest od 175 bo w tej nie było a tamta wsk jest w trakcie remontu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ćmaga dnia Śro 20:27, 20 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Maszewo Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:13, 21 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Super Maszyna...Hehe Wiejski Sprzęt Kaskaderski można powiedzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Pią 0:27, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
W motorze wymieniłem olej w skrzynce biegów i tłumik, ponieważ oryginalny rozleciał się. WSK jest przepalana co tydzień i czekam na dobrą pogodę, żebym mógł pojeździć nią.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Nie 15:04, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Motór został pomalowany i zostały założone nowe pierścienie. Trzeba jeszcze wymienić tłumik, bo za głośno chodzi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Sob 3:03, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
W WSK wymieniłem kran paliwa na nowy oraz założyłem filtr paliwa. Teraz szukam tłumika w dobrym stanie( na strych muszę zajść tam napewno znajdę).
Motor stoi na wsi w stodole obok siana przykryty kocem i co dwa tygodnie jest odpalany i przewietrzany.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Nie 14:24, 23 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Witam. W motorze padł silnik już w lipcu ale zrobiliśmy ją tydzień temu. Silnik został rozebrany i jak się okazało nigdy wcześniej nie był rozbierany. Wymienione zostały:
- tłok
- pierścienie
- uszczelki i zimmeringi
- łożyska na wale
- cylinder na lepszy
- olej
- fajka z przewodem (ze starych zapasów)
Poza tym blachy w wale korbowym zostały skute na nowo i została założona ruska świeca i zmieniony tłumik. Kanapa została obszyta na nowo skajem, do przedniego zawieszenia do lag nalałem oleju, nasmarowałem wszystkie linki, wyzerowałem licznik i wyczyściłem przedni bęben hamulcowy. Będę musiał dokupić tryb zdawczy i łożyska 6202 bo gwintu na trybie nie ma prawie wogle( kupiłem nową nakrętkę i podkładkę ale nakrętki nie da się nakręcić i jakoś zakręciłem starą na której jest taki sam gwint jak na trybie) i ma straszne luzy ale na razie działa. W środę pojechałem na wieś na dwa dni i zrobiłem 47 kilometrów i na razie jest wszystko ok. Zdjęcia wrzucę niedługo.
http://www.youtube.com/watch?v=XcVSEdPGXbw
PS: Rok produkcji tej wski jest 1983 przy remoncie odczytałem z tabliczki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ćmaga dnia Nie 14:55, 23 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Czw 13:54, 27 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Super. Przedwczoraj byłem na wsi i rozleciał się łańcuch i tryb zdawczy można już wyrzucić lub postawić w pokoju na półce jako mebel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Pią 22:54, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam po długiej przerwie. WSK jeździ i ma się dobrze, od czasu remontu zrobiłem nią około 400km i nic nie nawala. Niestety na razie jest dużo śniegu(już topnieje) i nie mogę nią jeździć. Od miesiąca stała nieodpalana, wczoraj wypchałem ją z garażu, nalałem paliwa, kopnąłem i zapaliła. W motorze zrobiony jest tryb zdawczy, wymieniony łańcuch( chwilowo od 175 zapięty spinką od komara), teraz WSK ma zdjęte błotniki i zbiornik bo kupiłem nowe chlapacze. W motorze muszę uszczelinć tłumiki i założyć chlapacze.
Kilka fotek jak jeszcze nie było śniegu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
WSK już trochę przeszła, pobiłem klosz w lampie, zgubiłem się nią w lesie i zjechałem z drogi, jakoś się nią przebijałem przez 2 metrowe rośliny z kolcami, postawiłem ją obok drzwa i poszedłem poszukać drogi. Znalazłem drogi ale WSKi już nie było, jak się okazało później upadła na ziemię i znowu zgubiłem drogę ale koledzy mnie znaleźli i przy okazji zakopali się skuterem ale wszyscy przeżyli.
http://www.youtube.com/watch?v=f04tqn4nKiw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian123
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 2:18, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Piękna WSK wstaw zdjęcia z założonymi chlapaczami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Komarzysta94
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 4:37, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Fajnie się prezentuje ta twoja WSK. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Wto 2:11, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam.
WSK ma założone lusterko, założone chlapacze, tłumik już zrobiony, w sobotę zalałem ją 4 litrami LO98 z mixolem S (wcześniej mieszałem z LUXem 10) i jeździ dobrze. Do soboty muszę jeszcze wymienić gumę filtra powietrza bo oryginalna się rozpada w rękach, wyregulować sprzęgło i ustawić wolne obroty i na razie będzie koniec prac przy niej, a może za miesiąc kupię nowy łańcuch.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy najbliższej okazji postaram się o lepsze zdjęcia .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ćmaga dnia Wto 2:18, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Wto 15:00, 06 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
No i niestety stało się. Ten wałek zdawczy co był znowu się rozpadł, więc kupiłem fabrycznie nowy ze sklapu razem z nakrętką, nowe uszczelki i łańcuch. W sobotę zdjęliśmy prawy karter, założyliśmy nowy wałek, złożyliśmy silnik, poszedłem z WSK w niedzielę pojeździć i się przestawił zapłon, zaczęło strzelać z pod głowicy( okazało się że była za słabo dokręcona), wczoraj to naprawiliśmy i przed wyjazdem zaczęła się lać benzyna z gaźnika więc wymieniłem górną pokrywę i było dobrze, ustawiliśmy gaźnik i poszedłem nią jeździć. Po 30minutach jazdy tylne koło zaczęło hamować więc chciałem poluzować hamulec i zobaczyłem, że bęben hamulcowy jest połamany na pół.
[link widoczny dla zalogowanych]
nowy tryb z nakrętką i uszczelki
[link widoczny dla zalogowanych]
nowy łańcuch
[link widoczny dla zalogowanych]
silnik przygotowany do zdjęcia karteru i wymiany wałka zdawczego
[link widoczny dla zalogowanych]
rozwalony bęben
WSK obecnie stoi w garażu na feldze od Fiata i ma wyjęte tylne koło
[link widoczny dla zalogowanych]
Za nowy wałek zdawczy dałem 46zł, nakrętka 3zł, uszczelki 7zł, łańcuch 32zł, olej LUX 10 do skrzyni 10,90zł.
W piątek albo w sobotę zajmiemy się wieśką i przy okazji wymienimy linkę sprzęgła( ta co teraz jest to jest od nowości ta sama i jest mocno rozciągnięta) oraz zrobimy światła i mam nadzieje, że w niedziele będzie jeździć i się nie rozleci znowu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Wto 0:24, 13 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam znowu. W sobotę wygrzebałem ze skrzynki tylny bęben hamulcowy, wyczyściłem go, nasmarowałem i przełożyłem szczęki ze starego bębna bo były lepsze i złożyliśmy WSKę oraz założyłem tłumik od czwórki, który i tak się urwał więc jeździliśmy bez tłumika, ale jeździła w niedzielę przez 5 godzin bez przerwy i jak na razie nic się nie psuje:)
Zdjęcia jeszcze z tłumikiem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Nie 15:50, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
WSK stoi od 27 kwietnia nie używana,tylko kilka razy ją odpalałem. W piątek kupiłem nową linkę sprzęgła w sklepie rolniczym, wczoraj ją założyłem(okazało się że stara linka była 3 cm dłuższa bo się tak rozciągnęła) i sprzęgło chodzi dobrze, nie ślizga się. Wymieniłem też kruciec ssący, znowu założyłem tłumik ten wygięty oraz wymieniłem obejmę z klamką do hamulca przedniego bo stara pękła. Jak zarobię trochę pieniędzy to może kupię nowy układ wydechowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ćmaga
Początkujący kapelusznik
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: Śro 3:08, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Przedwczoraj zamontowałem do mojej WSKi fabrycznie nowy licznik. Na razie zrobiłem 63,8km na nowym liczniku i sprawuje się bez zarzutu. Z WSKĄ było wczoraj trochę problemów, ponieważ najpierw poluzowały się nakrętki głowicy i wogóle nie chciała jechać, a potem zaczęła przerywać i strzelać mocno z tłumika więc wyregulowałem przerwę na przerywaczu (0,50mm) i go wyczyściłem i teraz ma bardzo dużego kopa, ale za to dzisiaj na drodze spadł mi łańcuch ale naprawiłem to na poboczu i już działa. Jeszcze w te wakacje zamierzam kupić nowy gaźnik i gumę filtra powietrza.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|